Özel Arama


MURAT İNCE - YARALI CEYLAN.

Gözüm gözüne değer 
 Elim eline değer 
 Sözün dünyaya değer 
 Sensiz yokmuşum meğer… 
 Taştan kalbin öldürür 
 Candan bakışın güldürür 
 Selamın yoksa ceylan 
 Zalim halin öldürür… 
 Kalbi yaralı ceylan 
 Kaşı karalı ceylan 
 Bende yazılı ceylan 
 Gitme yaralı ceylan…

Bir yangından kaçar gibi kaçardım kendimden 
 Gittiğim her yere gözlerin gelmeseydi eğer… 
 Ben senin en çok çocuk yanlarını sevdim, 
 Bir köpeğe dokunmanı, sevgiyle bakmanı, 
 Özgürlüğünü, kızıl saçlarını, gülen gözlerini 
 Ve bir köpeğin mahzun bakışlarında, 
 Ürkek duruşunda, yüzünde açan kızıl gülleri sevdim… 
 Çünkü sen Atlantis’tin, sebebimdin, 
 Çünkü sen yirmibin yıl önceden kaderimdin, 
 Sevgimdin, duygularımdın, çayır çimenimdin, 
 Bir çift kuşumdun, serçemdin, 
 Çünkü sen gören gözlerim, Çiğdem çiçeğim, 
 Kırık kanadım, seven gülüşlerimdin 
 Ve sen arruvmusun diyen çekik gözlüm 
 Kadınımdın kadınım… 
 Okyanusa düşmüş yüreğim boğulmazdı 
 Tuzlu sulara parmaklarını dokunsaydın eğer… 
 Bir salıncakta sallanmadan hayata 
 Binemeden bir kere atlıkarıncaya 
 Ve kayamadan kaydıraktan aşağıya 
 Sonra gülemeden bir palyaçonun yüzünde 
 El ele tutuşup yürüyemeden senle hayata, 
 Dokunmadan bir güle, birde ellerine 
 Birde gözlerine bakamadan ölürsem…. 
 Nazlı kuğum, ürkeğim, ceylanım, yalnızım, 
 Yabanıl türküm, inadım, öfkelim, isyankarım 
 Hadi tut ellerimden, ufka beraber bakalım 
 Beraber özleyip, beraber sevip, beraber yaşayalım 
 Kahrın bizden uzak olduğu iklimlerde… 
 Hadi tut ellerimden üzülme, hadi dert etme, tükenme…




Kalbi yaralı ceylan 
 Kaşı karalı ceylan 
 Bende yazılı ceylan 
 Gitme yaralı ceylan… 
 Kalbi yaralı, kaşı karalı ceylan 
 Bu alemi çoktan terk ederdim 
 Bütün sokakları, caddeleri, şehirleri, ülkeleri yakmak 
 Seni unutturabilseydi eğer bende yazılı ceylan… 
 Ben senin en çok çocuk yanlarını sevdim 
 Zıp zıp zıplayan sonra dudak büken 
 Göz süzen ama hiç küsmeyen kalbini sevdim… 
 Çünkü sen su kadar berrak, sel kadar öfkeli 
 Ve ormanlar kadar kalabalık ve bir o kadar yalnız 
 Kızıl bir yangındın kalbimde 
 Gitme ey! Yaralı ceylan… 
 Sazlıklardan havalanan güvercinlerde 
 Bir kayık geçerken dururken bir gölde 
 Hep sen gelirsin aklıma, Birde gözlerin 
 Yüzünde açan kızıl güllerin, Gelir aklıma… 
 Ve vazgeçerim canımdan, olmadığın anda 
 Sonra avuçlarından su içmek isterim 
 Kanmak için değil, Yanan kalbime, kül olan ömrüme 
 Su ol, yaşam ol diye, Birde kalp sancım dinsin diye… 
 Gözlerimi yerlerinden bir çırpıda çıkartırdım 
 Beynimde her an gözlerin canlanmasaydı eğer… 
 Çoktan kanatlarımı kırardım 
 Şahin bakışım milyon kilometre uzakta 
 Dağları delip saçlarını görmeseydi eğer… 
 Üzülme kızıl perim, umudunu yitirme, 
 Dalıp dalıp gitme uzaklara, 
 Unutma ki hep yanındayım, 
 Hani her soluğunu aldığın anda 
 Ve her göz kapağını açıp kapattığında, 
 Yani kalbinde yaralı ceylan, 
 Yanı başında, dizlerinin dibinde, 
 Sağlıkta, hastalıkta, sevinçte, kederde 
 Yani her anında yanındayım, 
 Yine unutma kızılım, yeter ki seslen 
 Çığlığın olur gelirim, yeter ki sen he de; 
 Yakar yıkar ölümlere bu canı atar gelirim… 
 Biliyorsun sen benim son kadınım, 
 Sen benim aşkım, sen benim canım 
 Sen benim, sen benim her şeyimsin… 
 Seni sevmek mi? Delisin, ölürüm, 
 Sakın çıkartma aklından, ölürüm… 
 Seni seviyorum, seni seviyorum, seni seviyorum… 
 Bir yangından kaçar gibi kaçardım kendimden 
 Gittiğim her yere gözlerin gelmeseydi eğer… 
 Kalbi yaralı ceylan 
 Kaşı karalı ceylan 
 Bende yazılı ceylan 
 Gitme yaralı ceylan




MURAT İNCE.

0 yorum:

Yorum Gönder