Özel Arama


Ben Gidiyorum.

Bu gece sen onun yüzüne açilmaz bir kapi kapattin.
Kirli, pasli menteselerin sesinde sikisti yüregi
Kirpikleri hissetti yoklugunu
Büktü boynunu deprem bu…
Aylar sonra bir oda dolusu yalnizligiyla sokaktaydi
Sicim gibi bir yagmur yagiyordu.
Bir kenti boydan boya temizliyordu
Sokakta kimsecikler yoktu
Köpekler bir köseye sinmis onu gözetliyordu
Kirliydi yasamaktan utaniyordu
Tit tir titriyordu yüregi
Yarali bir güvercin gibi…
Oysa bu yürek bir zamanlar
Günese ates vermis cehennemde buz satmisti
Simdi köpekler onun için agliyordu,yorgundu konusamiyordu.
Su hayati sirtindan atamiyordu,
Yerde kuru bir ayrilikla bir kus ölüsü yatiyordu
Bir deli rüzgar ellerindeki tozu aldi
Ne bir dost kaldi yaninda
Ne de bir düsman aklinda… 
Zor bir gün
Önünü göremiyordu
Insanlar çiglik çigliga yüzünü seçemiyordu
Gözlerinde asksiz ayrilik vardi
Kirpiginden yüregine saplanan
Pasli bir tren gibi geçip giden ellerinde.
Bir yalnizlik adilariyla büyüyen
Belli degildi kimin sevdasi kimin yüreginde
O askini tasirdi hayatin ta orta yerinde
Sirtinda ayrilik dilinde küfür
Ben gidiyorum sen uyuyorsun.
Pahali bir kedi gibi sicacik hayellerinin dibinde,
Ben sokakta dövülmüs sahipsiz bir köpek gibiyim.
Ben gidiyorum sen uyuyorsun
Ben gidiyorum sen susuyorsun.
Susmanin güzelliginde suskunlugunla boguluyorsun
Siliyorum dudaginda kalan yalani
Yalan doguruyorsun,dokundukça ellerimde çogaliyorsun.
Ben geldigim yoldan ;
Geldigim gibi acilara bezenip
Ayriligi bir gelin gibi süsleyip gidiyorum
Bir kapi kapandi
Bu gece benimde gözlerimin içine
Kirpiklerim hissetti yoklugunu
Büktüm boynumu deprem bu.
Tenime degdim kokun sinmis mi diye
Sol elime baktim;bahar gibiydin
Avucuma kuslar kondu parmagima yildizlar
Bir nehir oldun aktin gittin
Sag elime baktim ;Cehennemdin ayriliktin kordun
Deprem bu bir hayat yandi bitti kül oldu
Adaklar yüregimden geçip gitti
Tutabilseydim birini
Korkmadan kesebilseydim eger
Biliyorum gelecektin
Zoruma gidiyor zor bir gün
Biliyorum zorla güzellik olmaz
Oysa çirkin olmak vardi
Kovsanda kapindan gitmemek vardi
Ama bir yüzün vardi;ellerimde kaybolan
Öyle bir küçüldümki;artik büyüme zamani
Ey sevdalilar;eydostlar;
Var olan bütün güzellikler
Yürüyemedigim parke taslari patika yollar
daglar,taslar elveda
Elveda ey sahil kasabalari gidemedigim köyler kentler
Ey sirtinda hayati tasiyan insanlar
Ey gagasinda son bir tebessüm kalan martilar
Ey ölmüs çocugunun alnini öpen analar
Siz kalin saglicakla
Ben gidiyorum
Gözlerinizden akan iki damla isyan olsun
Bu bana yeter elveda yaralim elveda
Kirkinci kapiyi kapadim elveda..

Mehmet Tokat

0 yorum:

Yorum Gönder