Özel Arama



BEN AŞIĞIM DEMEK KOLAYDIR AMMA.

                          YANİ


“Bülbülüm” diyerek, şakıyıp güle
Asılsız lisana dil olmak kolay
Hayali ateşte” Ben döndüm küle”
Diyerek, laf ile kül olmak kolay

                         AMMA 


Kalbini bırakıp yar avucuna
“Ahretliğim benim” demesi zordur
“Can feda” deyip de bir tel saçına
“Bozulmaz yeminim” demesi zordur

Elbette vuslatta yaşamak kolay
Bir yâri, bir ömür beklemek zordur
Hafif olan yükü taşımak kolay
Hasreti hasrete eklemek zordur

Mesela mecnundan el almış gibi
Çöllere uzanıp dert çekmek zordur
Sabırsız halinden azalmış gibi
İmkânsız vuslatı beklemek zordur

Nefisle savaşıp, ondan dahası,
Kazanıp muzaffer olması zordur
“Ölüm bile olsa”  deyip pahası
Yâre sadık nefer kalması zordur

Sanma, haram göğsü benzerken nara
Senin “Günah” deyip kast etmen zordur
Deme “Ben vicdanı koymam kenara”
Onu yaşamadan test etmen zordur

Yani söylemesi kolaydır amma
Helal sevdalığı çekmesi zordur
Beşerlikte varken bin bir muamma
Dilinin gerçeği dökmesi zordur

                     SÖZÜN ÖZÜ


Aşka erenlerin ak dergâhında
Helalinden aşkla diz kırmak zordur
Nefsi yenenlerin güzergâhında 
Yorulup bıkmadan iz sürmek zordur

                    İHSAN TURHAN.

0 yorum:

Yorum Gönder